سوالات بازاریابی و مدیریت بازار
1. کدام یک از موارد زیر از هفت مفهوم اساسی علم بازار یابی می باشند ؟
1. نیاز 2. تقاضا 3. کالا 4. همه موارد
2.کدامیک از موارد زیر جزء شرایط مبادله می باشد ؟
وجود علاقمندی در طرفین آزادی طرفین در قبول یا رد پیشنهاد توانایی طرفین در مراوده و تحویل بموقع کالا هر سه گزینه جزء شرایط مبادله می باشد
3.عوامل مورد نیاز برای تشکیل بازار ............ میباشند
عرضه کننده - تقاضا کننده - نیاز یا احتیاج - قدرت خرید
عرضه کننده - تقاضا کننده - نیاز یا احتیاج
عرضه کننده - تقاضا کننده
تقاضا کننده - قدرت خرید
4.صحیح ترین تعریف بازاریابی ........... می باشد
بازاریابی (Marketing ) به فرآیندی اطلاق میشود که کلیه فعالیت های مربوط به تحقیقات ،تولید ، توزیع و فروش کالاها از قبل از تولید تا پس از فروش در طی آن هدایت می شوند.
بازاریابی به فرآیند توزیع کالاها از قبل تولید تا پس از فروش تعریف می شود.
.
بازاریابی به فرآیند توزیع کالاها پس از فروش تعریف می شود.
فرآیند توزیع کالاها از قبل تولید تا پس از فروش تعریف می شود
5.تعریف صحیح مدیریت بازاریابی :
اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلوب در بازار
تجزیه و تحلیل فرصتها ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل برنامه ها
فرآیند توزیع کالاها از قبل تولید تا پس از فروش تعریف می شود
مدیریت بازاریابی عبارتست از تجزیه و تحلیل فرصتها ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلوب در بازارهای هدف به منظور نیل به اهداف سازمان
6.کدامیک از موارد ذیل جزو حالات تقاضا می باشد :
تقاضای منفی -تقاضای پنهان - تقاضای کامل - هر سه مورد
7.اهداف سیستم بازاریابی :
به حداکثر رساندن سطح مصرف - - به حداکثر رساندن رضایت مصرف کننده
به حداکثر رساندن سطح مصرف - - به حداکثر رساندن رضایت مصرف کننده -- به حداکثر رساندن حق انتخاب - - به حداکثر رساندن کیفیت زندگی
به حداکثر رساندن سطح مصرف - به حداکثر رساندن حق انتخاب
به حداکثر رساندن سطح مصرف
8. ارزش های مطرح در تصمیمهای آمیختة بازاریابی که بر پایه اصول، اعتقادی اسلام از جمله اصول ..........استخراج شده است.
1. کسب سود 2. کسب سهم بازار 3. رضایت فروشنده 4. توحید،عدالت، امانت و حلیت
9. بازاریابی اسلامی، بازاریابی آمیخته با اصول ...... است.
1. فقط کسب سود 2. فقط کسب سهم بازار 3. اخلاقی 4. فقط سود فروشنده
10.از ارزش های مطرح در تصمیم های محصول در دو دیدگاه غرب و اسلام کدامیک در مورد نوع محصول از دیدگاه اسلامی می باشد ؟
1. نیاز براساس مطلوبیت و امیال ذهنی افراد تعیین شود()کاتلر و آرمسترانگ، 931 ، ص 99)
2. اثر محصول با توجه به میزان رضایت مشتریان بررسی می شود )(کاتلر و آرمسترانگ)
3. کالاها فقط برای مشتری منفعت داشته باشد
4. فایدة جسمی و منفعت اخلاقی و ارزشی داشته باشد (صنوبر و همکاران)
11. از ارزش های مطرح در تصمیم های محصول در دو دیدگاه غرب و اسلام کدامیک در مورد کیفیت محصول از دیدگاه اسلامی می باشد ؟
پاک و طیّب بودن فرایند و تجهیزات تولید(ابراهیمی و رودانی)
مبتکرانه بودن (کاتلر و آرمسترانگ)
متمایزکردن کالا (کاتلر و آرمسترانگ)
ابزاری برای جایگاه یابی و دفاع از جایگاه محصول در بازار هدف و مزیت رقابتی(کاتلر و آرمسترانگ)
12. از ارزش های مطرح در تصمیم های محصول در دو دیدگاه غرب و اسلام کدامیک در مورد خدمات و سایر تصمیم ها از دیدگاه اسلامی می باشد ؟
تسهیلاتی برای برگشت کالا تعویض کالا در صورت تغییر گرایش مشتری پرهیز از کم فروشی و راهنمایی صادقانة مشتری همه گزینه ها صحیح می باشند
13. در دیدگاه اسلام قیمت نه بسیار پایین تعیین می شود که مانع ورود رقبا شود و نه بسیار بالا خواهد بود که مشتریان متضرر شوند . این گزینه ..... است .
صحیح غلط
14. ارزشهای مطرح در قیمت گذاری از دو دیدگاه اسلام و غرب در بحث عوامل مؤثر در تعیین قیمت کدام دیدگاه غربی می باشد؟
عوامل خارجی شامل ماهیت بازار و تقاضا، شرایط رقابتی، اوضاع اقتصادی، واکنش دولت و واسطه ها(کاتلر و آرمسترانگ)
تولید و هزینه محوربودن (ایروانی)
تبانی نکردن با رقبا بر قیمت (دادگر و کرماجانی)
عدم تعیین قیمت پایین برای خارج کردن رقبا از صحنة رقابت(قحف)
15. ارزشهای مطرح در قیمت گذاری از دو دیدگاه اسلام و غرب در بحث عوامل مؤثر در تغییر و تعدیل قیمت کدام دیدگاه اسلامی می باشد؟
عدم تغییر قیمت بدون تغییر در کیفیت کالا
عدم افزایش قیمت در عرضة کم بازار و عدم کاهش قیمت به منظور جذب مشتری و سپس افزایش آن
عدم کاهش قیمت در کاهش تقاضا و پرهیز از تبعیض قیمت
همه موارد از دیدگاه اسلام می باشد
نحوه برخورد دو دیدگاه اسلام و غرب در مورد ارزشهای مطرح در تصمیم های توزیع محصول را تشریح نمایید ؟(مقایسه حداقل 3 دیدگاه از هر کدام)