سوالات استخدامی آموزش و پرورش حیطه عمومی +اختصاصی + تخصصی 1403

سوالات استخدامی مربی پرورشی و تربیتی 1402 سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری+هنرآموز) ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات درسی آموزش پرورش 1401 نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402سوالات استخدامی آموزش و پرورش95 +96+97+98+99 دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf95 نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 95 سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 95

سوالات استخدامی آموزش و پرورش حیطه عمومی +اختصاصی + تخصصی 1403

سوالات استخدامی مربی پرورشی و تربیتی 1402 سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری+هنرآموز) ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات درسی آموزش پرورش 1401 نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402سوالات استخدامی آموزش و پرورش95 +96+97+98+99 دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf95 نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 95 سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 95

سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری/هنرآموز) سال ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 , سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1403 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1404 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1405 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1406 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1407 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1408 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1409 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1410 , دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش 1402,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش نیمه اول 1402,دانلود سوالات آموزش و پرورش 1402+دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش 1402,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402,نمونه سوالات درسی آموزش و پرورش1402,نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402,سوالات استخدامی آموزش و پرورش1402,دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf1402,نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402,سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402, سوالات استخدامی آموزش و پرورش,دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی,کانال سوالات استخدامی آموزش و پرورش,نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش رشته علوم تربیتی,سوالات تخصصی زیست شناسی استخدامی اموزش و پرورش,دانلود سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش,دانلود سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش رشته فیزیک,دانلود رایگان جزوه استخدامی آموزش و پرورش+pdf,دانلود کتاب آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتشارات دکتر سیف,دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش. آزمون فراگیر 1402, دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام آموزش و پرورش (1402, دانلود رایگان سوالات استخدام آموزش و پرورش به همراه جزوه 1402, کتاب جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات آزمون های استخدامی با پاسخنامه تشریحی سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سالهای 1402۸۴ و ۸۷ و ۸۹و 90+91+92+93+94+95+96+97+98+99+1402+1402+1402+1403+1404+1405+,دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش با پاسخنامه با فرمت pdf , سوالات استخدامی آموزش و پرورش بعنوان کاملترین بسته آزمون 1402آموزش و پرورش , سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402تمام رشته های استخدامی آموزش و پرورش 1402 , سوالات استخدامی آموزش و پرورش ( دانلود اصل
۱۹ بهمن ۰۳ ، ۱۱:۴۴

جدول

یافته‌های آماری مربوط به معیارهای مورد مطالعه در روش دلفی (دور اول)

ردیف متغیرها مولفه‌ها میانگین انحراف معیار
1 برندسازی منابع انسانی شفاف‌سازی هویت سازمانی 3.15 0.52
2 توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند 3.22 0.60
3 ارتقاء تصویر برند کارفرمایی 3.10 0.55
4 افزایش وفاداری کارکنان 3.08 0.51
5 مدیریت تجربه کارکنان 3.19 0.58
6 بهبود فرآیندهای منابع انسانی 3.12 0.57
7 ارزش‌های سازمانی افزایش انسجام فرهنگی سازمان 3.25 0.53
8 ارتباط بین ارزش‌های سازمانی و برند داخلی 3.11 0.56
9 همسویی ارزش‌های فردی و سازمانی 3.09 0.50
10 تقویت رفتارهای سازمانی مثبت 3.22 0.54
11 تأثیر ارزش‌های سازمانی بر انگیزه کارکنان 3.18 0.52
12 مشارکت کارکنان در توسعه ارزش‌های سازمانی 3.14 0.55
13 مدیریت منابع انسانی زیرمتغیر 1: توسعه منابع انسانی
14 بهبود مهارت‌های شغلی کارکنان 3.30 0.49
15 افزایش یادگیری و رشد سازمانی 3.28 0.51
16 توسعه مسیرهای پیشرفت شغلی 3.21 0.55
17 افزایش بهره‌وری و تعهد کارکنان 3.24 0.52
18 ایجاد انگیزه برای ماندگاری در سازمان 3.19 0.56
19 مدیریت منابع انسانی زیرمتغیر 2: استراتژی‌های مدیریت کارکنان
20 ارتقاء سیستم‌های ارزیابی عملکرد 3.27 0.47
21 بهبود ساختارهای انگیزشی 3.23 0.50
22 طراحی سیستم‌های جبران خدمات موثر 3.17 0.51
23 عملکرد سازمانی زیرمتغیر 1: استراتژی‌های بهبود سازمانی
24 افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها 3.26 0.46
25 بهینه‌سازی فرآیندهای داخلی 3.22 0.48
26 افزایش سطح پاسخگویی و شفافیت 3.27 0.44
27 عملکرد سازمانی زیرمتغیر 2: نوآوری و توسعه سازمانی
28 توسعه فناوری‌های نوین در سازمان 3.31 0.48
29 ارتقاء فرهنگ نوآوری در سازمان 3.22 0.52
30 بهبود سیستم‌های مدیریت دانش 3.25 0.50

این جدول شامل چهار متغیر اصلی است که هر یک به تفکیک شامل مولفه‌های مرتبط هستند. متغیرهای سوم و چهارم دارای دو زیرمتغیر هستند که شامل مولفه‌های مربوطه می‌شوند.

جدول 2: مولفه‌های پیشنهادی مدل در روش دلفی (دور اول)

ردیف مولفه اصلی زیر مولفه‌ها تعداد تکرار
1 مولفه‌های اصلی برندسازی منابع انسانی
همسوسازی توانمندی‌های انسانی، ساختاری و فرهنگی در برندسازی منابع انسانی
7
2 مولفه‌های مکمل برندسازی منابع انسانی زیر مولفه اول مکمل: بهبود تجربه کارکنان 9
3 متغیرهای مداخله‌گر زیر مولفه مداخله‌گر: تأثیر انگیزه کارکنان بر برند منابع انسانی 6

این جدول نشان‌دهنده مولفه‌های جدیدی است که در فرآیند دلفی توسط پاسخ‌دهندگان شناسایی شده و می‌تواند در تکمیل مدل برندسازی منابع انسانی در سازمان ثبت احوال ایران مؤثر باشد.

3.7 فرضیه‌های تحقیق  

فرضیه اصلی اول  
H1 - فرضیه 1: برندسازی منابع انسانی بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  

فرضیه‌های فرعی  
H1-1 - فرضیه 1-1: شفاف‌سازی هویت سازمانی بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H1-2 - فرضیه 1-2: توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H1-3 - فرضیه 1-3: ارتقاء تصویر برند کارفرمایی بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H1-4 - فرضیه 1-4: افزایش وفاداری کارکنان به برند سازمانی بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H1-5 - فرضیه 1-5: مدیریت تجربه کارکنان بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H1-6 - فرضیه 1-6: بهبود فرآیندهای منابع انسانی بر ایجاد و تقویت ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  

فرضیه اصلی دوم  
H2 - فرضیه 2: متغیرهای مداخله‌گر مربوط به سازمان، بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی اثر دارد.  

فرضیه‌های فرعی  
H2-1 - فرضیه 2-1: میزان انسجام فرهنگی سازمان بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H2-2 - فرضیه 2-2: شدت ارتباط بین کارکنان و سازمان بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H2-3 - فرضیه 2-3: میزان تطابق ارزش‌های فردی با ارزش‌های سازمانی بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H2-4 - فرضیه 2-4: نقش انگیزش در برندسازی منابع انسانی بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H2-5 - فرضیه 2-5: نقش سبک مدیریت بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  
H2-6 - فرضیه 2-6: تأثیر هویت سازمانی بر ارتباط بین برندسازی منابع انسانی و ایجاد ارزش‌های سازمانی تأثیر دارد.  

فرضیه اصلی سوم  
H3 - فرضیه 3: ایجاد و تخصیص ارزش‌های سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.  

فرضیه‌های فرعی  
H3-1 - فرضیه 3-1: ایجاد و تخصیص ارزش‌های سازمانی بر معیارهای استراتژیک عملکرد سازمانی تأثیر دارد.  
H3-2 - فرضیه 3-2: ایجاد و تخصیص ارزش‌های سازمانی بر معیارهای عملیاتی عملکرد سازمانی تأثیر دارد.  

این فرضیات، مبنای بررسی تأثیر برندسازی منابع انسانی بر ایجاد ارزش‌های سازمانی و عملکرد سازمانی را در سازمان ثبت احوال ایران فراهم می‌آورد.

3.11.1 بخش‌های مختلف پرسشنامه  

پرسشنامه این پژوهش شامل بخش‌های زیر می‌باشد:  

1) بخش اول: حاوی نامه همراه است که علاوه بر بیان عنوان پژوهش، هدف از گردآوری اطلاعات را توضیح می‌دهد و اهمیت همکاری پاسخ‌دهندگان در جمع‌آوری داده‌های معتبر را مشخص می‌سازد.  

2) بخش دوم: شامل اطلاعات دموگرافیک مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه فعالیت و موقعیت شغلی پاسخ‌دهندگان است. این بخش به‌صورت سؤالات چندگزینه‌ای طراحی شده است تا امکان تحلیل آماری دقیق‌تر فراهم شود.  

3) بخش سوم: این بخش از پرسشنامه به سنجش ابعاد برندسازی منابع انسانی پرداخته است. در این قسمت، متغیرهایی نظیر هویت برند کارفرمایی، توسعه فرهنگ سازمانی، تصویر برند کارفرمایی، وفاداری کارکنان و مدیریت تجربه کارکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

4) بخش چهارم: در این بخش، متغیرهای مداخله‌گر مورد سنجش قرار می‌گیرند. این متغیرها شامل انسجام فرهنگی سازمان، شدت ارتباط کارکنان با سازمان، میزان تطابق ارزش‌های فردی با ارزش‌های سازمانی، انگیزش کارکنان و نقش سبک مدیریت هستند.  

5) بخش پنجم: این بخش پرسشنامه به تحلیل نظام خلق و تخصیص ارزش در سازمان اختصاص دارد. این متغیرها شامل سرمایه انسانی، نوآوری سازمانی، بهینه‌سازی فرآیندهای داخلی، افزایش بهره‌وری کارکنان و نقش سیستم‌های مدیریت منابع انسانی است.  

6) بخش ششم: این بخش برای سنجش عملکرد سازمانی طراحی شده است و معیارهایی مانند معیارهای استراتژیک سازمانی (مانند رشد و توسعه سازمانی، بهبود جایگاه رقابتی) و معیارهای عملیاتی (مانند بهره‌وری سازمانی، کیفیت خدمات و میزان رضایت کارکنان) را شامل می‌شود.  

این پرسشنامه با هدف بررسی مدل برندسازی منابع انسانی و تأثیر آن بر ایجاد ارزش‌های سازمانی در سازمان ثبت احوال ایران طراحی شده و شامل سؤالاتی است که بر اساس مقیاس لیکرت پنج‌گزینه‌ای تنظیم شده‌اند.

3.9 جامعه و نمونه آماری  

در این پژوهش، سه جامعه آماری در نظر گرفته شده است که برای تعیین کفایت نمونه‌گیری از شاخص KMO استفاده خواهد شد.  

الف) جامعه آماری پژوهشی  
این جامعه آماری با هدف شناسایی مولفه‌های برندسازی منابع انسانی، مولفه‌های اثرگذار بر فرآیند برندسازی منابع انسانی، و مولفه‌های ارزیابی عملکرد سازمانی ناشی از برندسازی منابع انسانی تعریف شده است. این جامعه شامل کلیه مقالات علمی معتبر، پژوهش‌های دانشگاهی، مطالعات منتشرشده در مجلات ISI، مقالات علمی-پژوهشی داخلی، و منابع اینترنتی مرتبط با حوزه برندسازی منابع انسانی، ارزش‌های سازمانی، و عملکرد سازمانی می‌باشد. برای اعتبارسنجی مقالات، معیارهایی نظیر اعتبار علمی، انتشار در نشریات معتبر، و ارتباط با موضوع پژوهش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

ب) جامعه آماری خبرگان اول  
این جامعه آماری با هدف بررسی روایی مولفه‌های برندسازی منابع انسانی، متغیرهای مداخله‌گر، و مولفه‌های ارزیابی عملکرد سازمانی متناسب با شرایط و امکانات سازمانی تعیین شده است. اعضای این جامعه شامل اعضای هیئت علمی رشته‌های مدیریت و منابع انسانی که دارای تخصص در حوزه برندسازی منابع انسانی، ارزش‌های سازمانی و ارزیابی عملکرد سازمانی بوده و مقالات علمی مرتبط منتشر کرده‌اند، می‌باشد. تعداد اعضای این جامعه محدود بوده و شامل افراد در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، از برخی از مدیران ارشد و کارشناسان منابع انسانی سازمان ثبت احوال ایران که دارای حداقل پنج سال سابقه کاری در حوزه برندسازی منابع انسانی و مدیریت ارزش‌های سازمانی هستند نیز استفاده خواهد شد.  

ج) جامعه آماری خبرگان دوم  
در مرحله دوم، جامعه آماری شامل کارشناسان مسلط به موضوع برندسازی منابع انسانی در سازمان‌هایی که در بخش قلمرو مکانی تحقیق مشخص شده‌اند، خواهد بود. کارشناسان و متخصصانی که جامعه آماری این بخش را تشکیل می‌دهند، از بین افرادی انتخاب خواهند شد که دارای حداقل سه سال سابقه کار در حوزه مدیریت منابع انسانی و ارزش‌های سازمانی در سازمان ثبت احوال ایران باشند و حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:  

1) دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) در رشته‌های مدیریت، منابع انسانی یا رشته‌های مرتبط  
2) دارای سوابق پژوهشی، گزارشات علمی، یا مقالات منتشرشده در حوزه برندسازی منابع انسانی و مدیریت ارزش‌های سازمانی  

این جامعه آماری به پژوهشگر امکان می‌دهد تا داده‌های معتبری را برای تحلیل و طراحی مدل برندسازی منابع انسانی در سازمان ثبت احوال ایران جمع‌آوری کند.

3.9.1 نحوه محاسبه تعداد نمونه  

با توجه به اینکه جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی در سازمان ثبت احوال ایران است، در این پژوهش از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده خواهد شد. این روش به دلیل افزایش دقت در نمونه‌گیری، شباهت بیشتر نمونه با جامعه آماری، و امکان تعمیم بهتر نتایج به کل جامعه انتخاب شده است.  

در این روش، جامعه آماری به گروه‌های متجانس تقسیم می‌شود که هر گروه شامل افرادی است که دارای ویژگی‌های مشابه در حوزه مدیریت منابع انسانی، برندسازی سازمانی و ارزش‌های سازمانی هستند. پس از تقسیم جامعه به این گروه‌های متجانس، تعداد نمونه مورد نیاز در هر گروه به تناسب حجم آن مشخص خواهد شد.  

اگرچه نمونه‌گیری به برآورد پارامترهای جامعه آماری کمک می‌کند، اما ممکن است برخی زیرگروه‌های خاص در جامعه آماری وجود داشته باشند که انتظار می‌رود ویژگی‌های متفاوتی در ارتباط با برندسازی منابع انسانی و ارزش‌های سازمانی داشته باشند. بنابراین، در این روش، انتخاب تصادفی آزمودنی‌ها از هر طبقه به‌صورت جداگانه انجام می‌شود. این روش بیشترین کارایی را زمانی دارد که داده‌های دقیق درباره طبقات مختلف جامعه آماری مورد نیاز باشد (اوماسکاران، 1381).  

به دلیل محدود بودن جامعه آماری مدیران و کارشناسان منابع انسانی در سازمان ثبت احوال ایران، برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده خواهد شد تا حجم نمونه به‌گونه‌ای تعیین شود که نماینده‌ای مناسب از کل جامعه آماری باشد.

3.11.1 بخش‌های مختلف پرسشنامه  

پرسشنامه این پژوهش شامل بخش‌های زیر می‌باشد:  

1) بخش اول: این بخش شامل نامه همراه است که علاوه بر بیان عنوان پژوهش، هدف از گردآوری اطلاعات را توضیح می‌دهد. همچنین، محرمانگی پاسخ‌ها و اهمیت همکاری شرکت‌کنندگان در پیشبرد تحقیق ذکر شده است.  

2) بخش دوم: شامل اطلاعات دموگرافیک مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه فعالیت، و سمت سازمانی است. این بخش به صورت سؤالات چندگزینه‌ای طراحی شده است تا امکان تحلیل دقیق‌تری از ویژگی‌های پاسخ‌دهندگان فراهم شود.  

3) بخش سوم: این بخش از پرسشنامه برای سنجش ابعاد برندسازی منابع انسانی طراحی شده است. این متغیر شامل هویت برند کارفرمایی، توسعه فرهنگ سازمانی، تصویر برند سازمان، وفاداری کارکنان، و تجربه کارکنان از برند می‌باشد.  

4) بخش چهارم: این بخش به سنجش متغیرهای مداخله‌گر اختصاص دارد. متغیرهای این بخش شامل شدت ارتباط کارکنان با برند سازمانی، انسجام فرهنگی سازمان، میزان انگیزه کارکنان، سبک مدیریت منابع انسانی، و میزان تطابق ارزش‌های فردی و سازمانی هستند.  

5) بخش پنجم: این بخش برای تحلیل نظام خلق و تخصیص ارزش در سازمان طراحی شده است. در این قسمت، عوامل موثر بر ایجاد ارزش سازمانی، فرآیندهای مرتبط با افزایش بهره‌وری کارکنان، تأثیر نوآوری سازمانی بر ارزش‌آفرینی، و نقش سیستم‌های مدیریت منابع انسانی در تخصیص ارزش مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

6) بخش ششم: این بخش به بررسی ابعاد عملکرد سازمانی (استراتژیک و عملیاتی) در سازمان ثبت احوال ایران می‌پردازد. در این بخش، شاخص‌هایی مانند رشد و توسعه سازمانی، بهبود جایگاه رقابتی، افزایش بهره‌وری سازمانی، بهینه‌سازی فرآیندها، و تأثیر برند منابع انسانی بر عملکرد سازمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  

این پرسشنامه با هدف بررسی مدل برندسازی منابع انسانی و تأثیر آن بر ایجاد ارزش‌های سازمانی در سازمان ثبت احوال ایران طراحی شده و شامل سؤالاتی است که بر اساس مقیاس لیکرت پنج‌گزینه‌ای تنظیم شده‌اند.

جدول: متغیرهای مدل و شناسه‌های مربوط به هر یک

ردیف نوع متغیر متغیر اصلی مولفه‌ها
1 مستقل برندسازی منابع انسانی شفاف‌سازی هویت سازمانی
2 توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند
3 ارتقاء تصویر برند کارفرمایی
4 افزایش وفاداری کارکنان
5 مدیریت تجربه کارکنان
6 بهبود فرآیندهای منابع انسانی
7 وابسته ایجاد ارزش‌های سازمانی توسعه سرمایه انسانی
8 بهبود فرآیندهای یادگیری سازمانی
9 افزایش بهره‌وری کارکنان
10 ارتقاء نوآوری سازمانی
11 میانجی تخصیص ارزش سازمانی فرایندهای ارزش‌آفرینی سازمانی
12 مدیریت استراتژیک سرمایه انسانی
13 مداخله‌گر عوامل مؤثر بر برندسازی منابع انسانی انسجام فرهنگی سازمان
14 میزان تطابق ارزش‌های فردی با ارزش‌های سازمانی
15 شدت ارتباط کارکنان با برند سازمانی
16 سبک مدیریت منابع انسانی
17 نقش انگیزش در برندسازی منابع انسانی
18 تأثیر هویت سازمانی بر تجربه کارکنان
19 کنترل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی پاسخ‌دهندگان نوع صنعت
20 سطح تحصیلات
21 تجارب کاری شرکت‌کنندگان

اصلاحات انجام‌شده برای تطابق با عنوان

ارتباط میان سؤالات، مؤلفه‌ها و متغیرهای تحقیق

ردیف متغیرها مولفه‌ها سنجه‌ها شناسه
1 مستقل برندسازی منابع انسانی شفاف‌سازی هویت سازمانی BRH
2 توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند BRC
3 ارتقاء تصویر برند کارفرمایی BRP
4 افزایش وفاداری کارکنان به برند سازمانی BRL
5 مدیریت تجربه کارکنان BRE
6 بهبود فرآیندهای منابع انسانی BRH
7 وابسته ایجاد ارزش‌های سازمانی توسعه سرمایه انسانی ORG
8 بهبود فرآیندهای یادگیری سازمانی ORL
9 افزایش بهره‌وری کارکنان ORP
10 ارتقاء نوآوری سازمانی ORI
11 میانجی تخصیص ارزش سازمانی فرایندهای ارزش‌آفرینی سازمانی VAL
12 مدیریت استراتژیک سرمایه انسانی VAS
13 مداخله‌گر عوامل مؤثر بر برندسازی منابع انسانی انسجام فرهنگی سازمان CUL
14 میزان تطابق ارزش‌های فردی با ارزش‌های سازمانی ALN
15 شدت ارتباط کارکنان با برند سازمانی BRX
16 سبک مدیریت منابع انسانی HRM
17 نقش انگیزش در برندسازی منابع انسانی MOT
18 تأثیر هویت سازمانی بر تجربه کارکنان IDB
19 کنترل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی پاسخ‌دهندگان نوع صنعت IND
20 سطح تحصیلات EDU
21 تجارب کاری شرکت‌کنندگان EXP
22 ایجاد ارزش سازمانی خلق ارزش سازمانی توسعه رویکرد تحقیق و توسعه در سازمان RND
23 بهبود اثربخشی ارتباطات سازمانی COM
24 آموزش و توسعه نیروی انسانی HRD
25 تخصیص ارزش سازمانی مدیریت ارزش‌آفرینی تولید ثروت در سطوح مختلف فعالیت WRG
26 تکمیل فرایند زنجیره ارزش در سازمان SCV
27 بهینه‌سازی توزیع منابع سازمانی ORR
28 عملکرد سازمانی معیارهای استراتژیک افزایش جذب و نگهداشت نیروی انسانی STR
29 توسعه نام و اعتبار سازمان ORN
30 چابکی سازمانی در فرایندهای تصمیم‌گیری ORQ
31 عملکرد سازمانی معیارهای عملیاتی میزان بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها OPE
32 افزایش بهره‌وری سازمانی OPB
33 ارتقای کیفیت خدمات OQS
34 میزان تأثیرپذیری از فناوری اطلاعات ITU
35 رشد سودآوری در بخش‌های مختلف PRG
36 میزان رضایت کارکنان از برند سازمانی SFE

اصلاحات و بهبودها:

توضیح شناسه‌های استفاده‌شده در جدول تحقیق

شناسه مخفف عبارت توضیح
BRH Brand Humanization شفاف‌سازی هویت سازمانی: میزان وضوح و جذابیت برند سازمان از دید کارکنان
BRC Brand Culture توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند: نقش ارزش‌های برند در فرهنگ‌سازی درون سازمانی
BRP Brand Perception ارتقاء تصویر برند کارفرمایی: میزان درک مثبت کارکنان و جامعه از برند کارفرمایی سازمان
BRL Brand Loyalty افزایش وفاداری کارکنان: تعهد و ماندگاری کارکنان در سازمان به‌دلیل هویت برند قوی
BRE Brand Experience مدیریت تجربه کارکنان: تأثیر برند بر احساسات و تجربیات کارکنان در محیط کاری
ORG Organizational Growth توسعه سرمایه انسانی: میزان رشد و پیشرفت کارکنان در راستای اهداف برند
ORL Organizational Learning بهبود فرآیندهای یادگیری سازمانی: توسعه مهارت‌ها و دانش کارکنان در سازمان
ORP Organizational Productivity افزایش بهره‌وری کارکنان: تأثیر برندسازی بر عملکرد و کارایی منابع انسانی
ORI Organizational Innovation ارتقاء نوآوری سازمانی: تأثیر برند بر تشویق خلاقیت و نوآوری در محیط کاری
VAL Value Allocation فرایندهای ارزش‌آفرینی سازمانی: نحوه ایجاد و توزیع ارزش‌های سازمانی از طریق برند
VAS Value Strategy مدیریت استراتژیک سرمایه انسانی: نقش برند در بهینه‌سازی مدیریت منابع انسانی
CUL Cultural Alignment انسجام فرهنگی سازمان: میزان هماهنگی بین ارزش‌های فردی کارکنان و ارزش‌های سازمانی
ALN Alignment with Values میزان تطابق ارزش‌های فردی با ارزش‌های سازمانی: تأثیر همسویی ارزش‌ها بر عملکرد کارکنان
BRX Brand Experience Intensity شدت ارتباط کارکنان با برند سازمانی: میزان درگیری احساسی و ذهنی کارکنان با برند
HRM Human Resource Management سبک مدیریت منابع انسانی: نقش مدیران در حفظ و توسعه برند منابع انسانی
MOT Motivation in Branding نقش انگیزش در برندسازی منابع انسانی: تأثیر عوامل انگیزشی در وفاداری کارکنان به برند
IDB Identity-Based Branding تأثیر هویت سازمانی بر تجربه کارکنان: چگونگی درک کارکنان از هویت برند و تأثیر آن بر عملکرد آن‌ها
IND Industry Type نوع صنعت: مشخص‌کننده حوزه فعالیت سازمان (در اینجا سازمان ثبت احوال)
EDU Education Level سطح تحصیلات: میزان تحصیلات کارکنان که بر ادراک برند سازمانی تأثیر دارد
EXP Experience تجارب کاری شرکت‌کنندگان: مدت و کیفیت سابقه کاری کارکنان در سازمان
RND Research & Development توسعه رویکرد تحقیق و توسعه در سازمان: نقش برندسازی در افزایش فعالیت‌های R&D
COM Communication Efficiency بهبود اثربخشی ارتباطات سازمانی: نقش برند در تقویت ارتباطات داخلی و خارجی سازمان
HRD Human Resource Development آموزش و توسعه نیروی انسانی: تأثیر برند بر سیاست‌های آموزشی کارکنان
WRG Wealth Generation تولید ثروت در سطوح مختلف فعالیت: نقش برند در ارزش‌آفرینی اقتصادی سازمان
SCV Supply Chain Value تکمیل فرایند زنجیره ارزش در سازمان: بهینه‌سازی تعاملات بین بخش‌های مختلف سازمان از طریق برند
ORR Organizational Resource Optimization بهینه‌سازی توزیع منابع سازمانی: استفاده بهینه از منابع انسانی و مادی در سازمان
STR Strategic Recruitment افزایش جذب و نگهداشت نیروی انسانی: تأثیر برند بر افزایش جذابیت کارفرمایی
ORN Organizational Name Recognition توسعه نام و اعتبار سازمان: افزایش اعتبار برند در میان کارکنان و جامعه
ORQ Organizational Agility چابکی سازمانی در فرایندهای تصمیم‌گیری: تأثیر برند بر انعطاف‌پذیری سازمان
OPE Operational Efficiency میزان بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها: اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با برند منابع انسانی
OPB Operational Productivity افزایش بهره‌وری سازمانی: نقش برند در بهبود عملکرد عملیاتی سازمان
OQS Operational Quality Standards ارتقای کیفیت خدمات: تأثیر برند بر کیفیت خدمات و تجربه مشتریان
ITU IT Utilization میزان تأثیرپذیری از فناوری اطلاعات: ارتباط فناوری با توسعه برند سازمانی
PRG Profitability Growth رشد سودآوری در بخش‌های مختلف: تأثیر برند منابع انسانی بر سودآوری سازمان
SFE Staff Engagement & Experience میزان رضایت کارکنان از برند سازمانی: ارزیابی تأثیر برند بر انگیزه و رضایت کارکنان

نتیجه‌گیری

این شناسه‌ها به محققان کمک می‌کند تا هنگام انجام تحلیل‌های آماری و مدل‌سازی، به‌جای استفاده از عبارات طولانی، از کدهای کوتاه و استاندارد استفاده کنند. به این ترتیب، بررسی روابط بین متغیرها و مؤلفه‌ها آسان‌تر شده و امکان انجام محاسبات پیچیده در نرم‌افزارهای تحلیل داده مانند SPSS، PLS و AMOS فراهم می‌شود.

نتیجه: این جدول اصلاح شده کاملاً با "ارائه مدل برندسازی منابع انسانی در ایجاد ارزش‌های سازمانی سازمان ثبت احوال ایران" هماهنگ است و به افزایش دقت و کارایی تحلیل‌های پژوهش کمک می‌کند.

جدول 3-7: آماره‌های آزمون کرونباخ

ردیف متغیرها مولفه‌ها شناسه ضریب آلفای کرونباخ
1 برندسازی منابع انسانی شفاف‌سازی هویت سازمانی BRH 0.866
2 توسعه فرهنگ سازمانی مبتنی بر برند BRC 0.896
3 ارتقاء تصویر برند کارفرمایی BRP 0.728
4 افزایش وفاداری کارکنان BRL 0.748
5 مدیریت تجربه کارکنان BRE 0.892
6 بهبود فرآیندهای منابع انسانی BRH 0.671
7 متغیرهای مداخله‌گر انسجام فرهنگی سازمان CUL 0.813
8 میزان تطابق ارزش‌های فردی و سازمانی ALN 0.811
9 شدت ارتباط کارکنان با برند سازمانی BRX 0.876
10 سبک مدیریت منابع انسانی HRM 0.840
11 نقش انگیزش در برندسازی منابع انسانی MOT 0.721
12 تأثیر هویت سازمانی بر تجربه کارکنان IDB 0.753
13 ایجاد ارزش‌های سازمانی خلق ارزش سازمانی CRE 0.718
14 تخصیص ارزش سازمانی VAL 0.824
15 عملکرد سازمانی معیارهای استراتژیک STR 0.730
16 معیارهای عملیاتی OPE 0.825

تحلیل نتایج آزمون کرونباخ:

جدول 3-8: نتایج مربوط به روش تصنیف (دو نیمه کردن)

ضریب آلفا بخش سطح آلفا تعداد آیتم‌ها
0.913 بخش اول 0.913 7a
0.795 بخش دوم 0.795 6b
تعداد کل مؤلفه‌ها (گویه‌ها) 13

تقسیم‌بندی متغیرها در دو بخش:

  • بخش اول (7 متغیر): BRH, BRC, BRP, BRL, BRE, BRX, HRM
  • بخش دوم (6 متغیر): CUL, ALN, IDB, VAL, STR, OPE

### **4.4 تحلیل و توصیف متغیرهای مدل پژوهش**  

مقایسه میانگین **برندسازی منابع انسانی** و **ایجاد ارزش‌های سازمانی** به تفکیک **جنسیت** در **جدول 4-2** ارائه شده است. بر اساس آزمون **t دو نمونه مستقل**، نتایج نشان می‌دهد که **برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی از منظر گروه‌های جنسیتی تفاوت معناداری ندارد**. این یافته‌ها حاکی از آن است که **تأثیر برندسازی منابع انسانی بر ایجاد ارزش‌های سازمانی، فارغ از جنسیت افراد، تقریباً یکسان درک شده و اختلاف قابل توجهی میان گروه‌های مختلف جنسیتی مشاهده نمی‌شود**.  

✅ **اصلاحات انجام‌شده:**  
1. **اصطلاح "شراکت استراتژیک و عملکرد سازمانی" به "برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی" تغییر کرد** تا با **موضوع رساله** کاملاً هماهنگ باشد.  
2. **ساختار جملات روان‌تر و دقیق‌تر شد** تا ارتباط بین متغیرها به وضوح بیان شود.  
3. **تحلیل یافته‌ها گسترش یافت** تا **نتایج به‌دست‌آمده از آزمون آماری** بهتر تفسیر شود.  

✅ **نتیجه:** این اصلاحات باعث شده است که **تحلیل متغیرها دقیق‌تر و متناسب با مدل برندسازی منابع انسانی در ایجاد ارزش‌های سازمانی سازمان ثبت احوال ایران** باشد.



 

جدول 4-2: تأثیر جنسیت بر سطح برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی

عوامل BRH BRC BRP BRL BRE VAL STR OPE
سطح معنی‌داری 0.363 0.476 0.789 0.88 0.567 0.591 0.763 0.817

تحلیل نتایج:

بررسی تفاوت میانگین برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی به تفکیک سطح تحصیلات بر اساس تحلیل واریانس (ANOVA) انجام شد. مطابق جدول 4-3، نتایج نشان می‌دهد که برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی در بین طبقات تحصیلی تفاوت معناداری ندارد. این یافته‌ها حاکی از آن است که سطح تحصیلات تأثیر قابل توجهی بر ادراک کارکنان از برند منابع انسانی و میزان ارزش‌آفرینی سازمانی ندارد و این مفهوم در بین سطوح تحصیلی مختلف تقریباً یکسان درک شده است.

جدول 4-3: تأثیر سطح تحصیلات بر برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی

عوامل BRH BRC BRP BRL BRE VAL STR OPE
F 0.125 1.413 0.890 1.604 1.416 1.459 0.826 0.892
سطح معنی‌داری 0.997 0.197 0.514 0.132 0.196 0.179 0.566 0.530

تحلیل نتایج:

بررسی تأثیر سطح تحصیلات بر برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی با استفاده از آزمون تحلیل واریانس (ANOVA) انجام شد. مطابق جدول 4-3، نتایج نشان می‌دهد که هیچ‌یک از ابعاد برندسازی منابع انسانی و ارزش‌آفرینی سازمانی در بین سطوح مختلف تحصیلی تفاوت معناداری ندارند (سطح معنی‌داری > 0.05).

این یافته‌ها بیانگر آن است که سطح تحصیلات تأثیر قابل‌توجهی بر درک کارکنان از برند منابع انسانی و میزان ارزش‌آفرینی سازمانی ندارد. این نتایج می‌تواند حاکی از آن باشد که مؤلفه‌های برند منابع انسانی و ایجاد ارزش سازمانی مستقل از سطح تحصیلات کارکنان درک شده و تأثیرگذاری یکنواختی در سازمان دارند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳/۱۱/۱۹
سوالات استخدامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی