سوالات استخدامی آموزش و پرورش حیطه عمومی +اختصاصی + تخصصی 1403

سوالات استخدامی مربی پرورشی و تربیتی 1402 سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری+هنرآموز) ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات درسی آموزش پرورش 1401 نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402سوالات استخدامی آموزش و پرورش95 +96+97+98+99 دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf95 نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 95 سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 95

سوالات استخدامی آموزش و پرورش حیطه عمومی +اختصاصی + تخصصی 1403

سوالات استخدامی مربی پرورشی و تربیتی 1402 سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری+هنرآموز) ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات درسی آموزش پرورش 1401 نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402سوالات استخدامی آموزش و پرورش95 +96+97+98+99 دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf95 نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 95 سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 95

سوالات استخدامی آموزش و پرورش (دبیری/هنرآموز) سال ۱۴۰۲ سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی , سوالات استخدامی آموزگار استثنایی ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402 , سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1403 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1404 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1405 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1406 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1407 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1408 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1409 ,سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1410 , دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش 1402,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش نیمه اول 1402,دانلود سوالات آموزش و پرورش 1402+دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش 1402,دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402,نمونه سوالات درسی آموزش و پرورش1402,نمونه سوالات آموزش و پرورش 1402,سوالات استخدامی آموزش و پرورش1402,دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش+pdf1402,نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402,سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402, سوالات استخدامی آموزش و پرورش,دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی,کانال سوالات استخدامی آموزش و پرورش,نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش رشته علوم تربیتی,سوالات تخصصی زیست شناسی استخدامی اموزش و پرورش,دانلود سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش,دانلود سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش رشته فیزیک,دانلود رایگان جزوه استخدامی آموزش و پرورش+pdf,دانلود کتاب آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتشارات دکتر سیف,دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش. آزمون فراگیر 1402, دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام آموزش و پرورش (1402, دانلود رایگان سوالات استخدام آموزش و پرورش به همراه جزوه 1402, کتاب جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات آزمون های استخدامی با پاسخنامه تشریحی سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سالهای 1402۸۴ و ۸۷ و ۸۹و 90+91+92+93+94+95+96+97+98+99+1402+1402+1402+1403+1404+1405+,دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش با پاسخنامه با فرمت pdf , سوالات استخدامی آموزش و پرورش بعنوان کاملترین بسته آزمون 1402آموزش و پرورش , سوالات استخدامی آموزش و پرورش 1402تمام رشته های استخدامی آموزش و پرورش 1402 , سوالات استخدامی آموزش و پرورش ( دانلود اصل

 سوالات استخدامی سازمان امور اراضی (جهت دانلود کلیک کنید*)

معرفی سازمان
سازمان اموراراضی کشور در بهمن ماه ۱۳۷۱ با ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی وستاد مرکزی هیاتهای هفت نفره، به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت کشاورزی (و پس از ادغام وزارت جهاد کشاورزی) با تنوعی از وظایف و ماموریت های حاکمیتی آغاز به کار کرد. «حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی، تثبیت مالکیت و توسعه اراضی» حوزه های اصلی ماموریتی سازمان در جهت مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی است.
هیأت وزیران در جلسه مورخ هفتم اسفندماه سال ۱۳۷۵ بنا به پیشنهاد مشترک شماره .۹۸۱۱د۱. مورخ ۱۳۷۴.۱۰.۲۷ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد تبصره های۳ و ۴ ماده واحده قانون تفکیک وظایف وزارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی- مصوب۱۳۶۹- اساسنامه سازمان امور اراضی کشور را به شرح زیر تصویب کرد:
فصل اول - کلیات
ماده ۱ - سازمان امور اراضی که در این اساسنامه سازمان نامیده میشود، مؤسسه دولتی وابسته به وزارت کشاورزی(جهادکشاورزی) است که به منظور انتظام بخشیدن به اجرایقوانین و مقررات مربوط به امور زمین در محدوده وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی، ستاد مرکزی واگذاری زمین و هیأتهای هفت نفره واگذاری زمین از ادغام تشکیلات اجرایی سازمان اصلاحات ارضی، ستاد مرکزی واگذاری زمین و هیأتهای هفت نفره واگذاری زمین تشکیل می‌شود.
تبصره ۱ - کلیه وظایف و اختیارات اجرایی ناشی از قوانین و مقررات ناظر بر دستگاههای یاد شده، همچنین کلیه اعتبارات، تجهیزات، نیروی انسانی، اموال، دارایی ها و تعهدات آنها در مرکز به سازمان و در استانها با نظر وزیر کشاورزی (جهادکشاورزی) به سازمانهای کشاورزی (جهادکشاورزی) استانها منتقل می‌شود.
تبصره ۲ - ستاد مرکزی واگذاری زمین و هیأتهای هفت نفره واگذاری زمین با حفظ اختیارات و مسئولیتهای قانونی خود به عنوان مراجع سیاستگزاری وتصمیم گیری در امور واگذاری زمین، در محدوده قوانین و مقررات و در چهارچوب سازمان جدید نسبت به انجام مسئولیتها و فعالیتهای مربوط اقدام و فقط تشکیلات و امور اجرایی آن در سازمان متمرکز میشود. (سازمان از نظر تشکیلاتی و اجرایی موظف به ارائه خدمات لازم به ستاد و هیأتهای یاد شده است.)
ماده ۲ - مرکز سازمان در تهران است و واحدهای خارج از مرکز آن ضمن حفظ ارتباط تخصصی با سازمان، زیر نظر سازمانهای کشاورزی استان انجام وظیفه میکنند.
ماده ۳ - سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری است و برابر قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه فعالیت می‌کند.
ماده ۴ - رییس سازمان نماینده تام الاختیار وزارت کشاورزی (جهادکشاورزی) در ستاد مرکزی واگذاری زمین است.
فصل دوم - هدف و وظایف اساسی
ماده ۵ - هدف سازمان عبارت از برنامهریزی و تعیین خط مشی در حدود وظایف سازمان و انجام وظایف محول شده در خصوص کلیه اراضی غیر شهریمشمول حوزه فعالیت و اختیارات وزارت کشاورزی (جهادکشاورزی)در سطح کشور است.
ماده ۶ - وظایف اساسی سازمان در حدود وظایف و اختیارات وزارت کشاورزی (جهادکشاورزی) عبارت است از:
الف - انجام کلیه وظایف، اقدامات و تکالیف قانونی مرتبط با هدف سازمان که توسط مراجع ذیصلاح بر عهده وزارت کشاورزی (جهاد کشاورزی) یا سازمان گذاشته شده یا می‌شود.
ب - انجام اقدامات لازم به منظور حفظ حقوق دولت در هر یک از انواع اراضی مشمول قوانین مربوط به حوزه وظایف و اختیارات وزارت کشاورزی (جهاد کشاورزی).
ج - تهیه و تدوین مقدمات لازم برای تثبیت مالکیت های شرعی و قانونی، حفظ یکپارچگی اراضی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی با رعایت حقوق متقابل مردمو دولت.
د - اجرای قوانین و مقررات مربوط به اصلاحات ارضی و رفع اشتباهات ناشی از واگذاری و حل اختلاف موجود در این زمینه.
ه - مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به اراضی کشاورزی کشور و تهیه و تنظیم شناسنامه برای این قبیل اراضی.
و - کمک به توسعه سطح زیرکشت از طریق تملک و واگذاری اراضی مشمول قوانین مربوط به وظایف سازمان.
ز - ایجاد فرصتهای شغلی برای روستاییان بی‌زمین و کم‌زمین از طریق واگذاری زمین.
ح - ایجاد فرصتهای مناسب برای تحصیل کردگان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی از طریق واگذاری زمین.
ط - واگذاری زمین برای طرحهای زراعی، باغبانی و نظایر آنها.
فصل سوم - وظایف و اختیارات رئیس سازمان
ماده ۷ - رئیس سازمان توسط وزیر کشاورزی (جهادکشاورزی) منصوب می‌شود و دارای وظایف و اختیارات زیر است:
الف - ابلاغ مصوبات ستاد مرکزی واگذاری زمین به مراجع ذیربط و نظارت بر اجرای دقیق آنها. در صورت عدم ابلاغ مصوبات ظرف ده روز توسط رئیس سازمان، دبیر ستاد مرکزی واگذاری زمین مصوبات را رأساً به مراجع مربوط ابلاغ می‌کند.
ب - نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به امور زمین در چهارچوب اهداف و وظایف تعیین شده.
ج - تأیید برنامه‌های سازمان و پیشنهاد آنها به مراجع ذیصلاح برای تصویب.
د - تأیید بودجه سازمان و پیشنهاد آن به مراجع ذیصلاح برای تصویب.
ه - انتخاب نمایندگان وزارت کشاورزی (جهادکشاورزی) در هیأتهای هفت نفره واگذاری زمین و صدور احکام مربوط در صورت تفویض وزیر جهادکشاورزی.
و - نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، ضوابط و مقررات مالی، اداری و استخدامی.
ز- اعمال هماهنگی های لازم برای واگذاری اراضی با توجه به قوانین ومقررات ذیربط.
ح - استیفای منافع و دفاع از حقوق سازمان در دادگاه‌ها و مراجع صالح قضایی و قانونی، اصالتاً یا توسط وکیل با حق توکیل غیر در چهارچوب اختیارات تفویض شده.
ط - امضای قراردادها، چک‌ها و اسناد تعهدآور سازمان با رعایت مقررات مربوط.
ی - عزل و نصب کارکنان، معاونان و مدیران سازمان.
ک - انجام سایر وظایف و امور محول شده از سوی وزیر کشاورزی (جهادکشاورزی).
تبصره - رئیس سازمان می‌تواند تمام یا قسمتی از وظایف و اختیارات خود را به معاونان یا مدیران سازمان واگذاری کند.
فصل چهارم - سایر مقررات
ماده ۸ - سازمان تابع مقررات اداری،مالی، تشکیلاتی واستخدامی وزارت کشاورزی (جهادکشاورزی) - موضوع تصویبنامه شماره .۹۴۶ت ۱۳ه مورخ ۱۳۷۱.۱.۲۹ - و اصلاحات بعدی آن است.
ماده ۹ - کلیه مستخدمانی که در اجرای مصوبه شماره .۲۲۶۵دش مورخ ۱۳۷۱.۱۱.۱۹ شورای عالی اداری به این سازمان منتقل می‌شوند، تابع مقرراتاستخدامی این سازمان هستند و بر حسب تشکیلات مصوب که به سازمان امور اداری و استخدامی کشور میرسد در پستهای سازمانی مناسب استقرار می‌یابند.

پیشینه تاریخی سازمان
الف: قبل پیروزی انقلاب اسلامی
مسئولیت دولت در برابر بخش کشاورزی همواره تحت تاثیر دیدگاه حکام و سیاستگزاران وقت از دیرباز در مجموعه تشکیلاتی کشور، انعکاس و تبلور داشته است.
• پیش از دوره قاجار دولتهای وقت اصولا به بهره برداران کشاورزی به عنوان تولیدکننده توجهی نداشتند و امور کشاورزی عموماً به صورت مردمی و محلی ساماندهی می‌شد. براساس اسناد و مدارک موجود، در ساختار سازمانی دوره قاجار تا پیش از مشروطه، تشکیلاتی با عناوینی مانند اداره خالصجات و دیوان خالصجات وجود داشته و عهده دار امور مربوط زمین در بخش کشاورزی بوده است.
• درسال ۱۲۸۵ و پس از استقرار مشروطیت، وزارت خالصه‌جات و زراعت و فلاحت ایجاد و مظفرالدین شاه، میرزا نصرالله خان ناصرالسلطنه را به عنوان وزیر این وزارتخانه منصوب کرد.
• در سال ۱۲۸۶ و دوره اول قانونگذاری در قانون تشکیلات ایالات و ولایات و دستورالعمل حکام در ماده ۳۰ تصریح شده است «حکام باید سعی نمایند که همیشه اطلاعات صحیحه کافیه از وضع ولایتی که قلمرو ماموریت آنهاست داشته باشند یعنی از عده نفوس و وسعت خاک ولایت و ثروت طبیعی آن و مقدار زراعت و چمنها و جنگلها و از چگونگی شغل و... و کلیه اطلاعاتی که اوضاع و احوال ولایت و اهالی را نشان می‌دهد».
• در سال ۱۲۹۶ وزارت فلاحت و تجارت و فوائد عامه ایجاد شد.
• در سـال ۱۳۱۰ اداره کل فلاحت در تشـکیـلات وزارت اقتصـاد ملـی به تصـویـب رسیـد.
• در سال ۱۳۱۷ فرهنگستان ایران واژه کشاورزی را به جای لغت فلاحت انتخاب کرد و اداره کل فلاحت بـه اداره کل کشاورزی تغییر نام یافت.
• درسال ۱۳۲۰ وزارت کشاورزی مشتمل بر ۱۴ اداره شامل حوزه زمین و دو بنگاه به وزارتخانه تبدیل شد و علی‌اکبر حکیمی به عنوان اولین وزیر کشاورزی به مجلس شورای ملی معرفی شد.
• در دی ماه ۱۳۴۰ قانون اصلاحات ارضی تصویب شد و پس از رفراندوم ششم بهمن ۱۳۴۱ به مرحله اجرا در امد.
• در سال ۱۳۴۰ شورای عالی اصلاحات ارضی ایران بر اساس ماده ۷ قانون اصلاحی قانون اصلاحات ارضی و به منظور تعیین روش و خط مشی واحد و نظارت بر حسن اجرای وظایف پیش‌بینی شده، در قوانین اصلاحات ارضی تشکیل شد.
• در آبان ماه ۱۳۴۶ قانون تشکیل وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی تصویب و در تاریخ ۵ آذر ۱۳۴۶ ابلاغ شد.
• در اسفندماه سال ۱۳۴۹ قانون تشکیل وزارت تعاون و امور روستاها به جای وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی تصویب و ابلاغ شد. بر اساس این قانون سازمان اصلاحات ارضی به عنوان زیر مجموعه وزارت جدید تاسیس شد.
 ب: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
• در فروردین ماه ۱۳۵۹ قانون نحوه احیاء و واگذاری اراضی کشاورزی در حکومت جمهوری اسلامی ایران تهیه و به تصویب شورای انقلاب رسید.
• در راستای قانون نحوه احیا و واگذاری اراضی کشاورزی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ستاد مرکزی هیاتهای هفت نفره واگذاری زمین با هدف واگذاری اراضی موات و منابع ملی به روستاییان و کشاورزان در سراسر کشور تاسیس شد.
• در خرداد ۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه روند اصلاحات ارضی را قانونی اعلام کرد. از این تاریخ مجددا تشکیلات اصلاحات ارضی در وزارت کشاورزی ساماندهی شد.
• در بهمن ماه ۱۳۷۱ از ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیاتهای هفت نفره، سازمان اموراراضی کشور تاسیس شد. سازمان امور اراضی کشور از این تاریخ به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت کشاورزی (و پس از ادغام وزارت جهاد کشاورزی) با تنوعی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی فعالیت می کند.

 سوالات استخدامی سازمان امور اراضی (جهت دانلود کلیک کنید*)

ماده ۶ تا ۱۱ ۲.۷۳ MB
ماده ۱ تا ۵ ۱۴۹.۹۶ KB
سند پدافند غیر عامل و روش برقراری امنیت سامانه های کاداستر، GIS سازمانی, MIS,DSS,SDI.pdf ۹۱۳.۶۶ KB
ساختار تشکیلاتی - سازمان کار- گردش کار طرح ۳.۴۶ MB
پیوست ۱۱- نمونه تفاهمنامه های همکاری با دستگاههای ذیربط ۱۵۷.۲۲ KB
پیوست ۱۰- شرح خدمات ۱۲۷.۵۶ KB
پیوست ۹- پیش نویس قراردادها ۵.۳۹ MB
پیوست ۸- استانداردها و پروتکلهای OGC, ISO و مستندات امنیتی سامانه ۱.۸۷ MB
پیوست ۷- دستورالعمل تکمیل فرم پرسشنامه اطلاعات توصیفی کاداستر اراضی کشاورزی ۱.۸۷ MB
پیوست ۷- دستورالعمل تکمیل فرم پرسشنامه اطلاعات توصیفی کاداستر اراضی کشاورزی ۴.۲۹ MB
پیوست ۶-۳ دستورالعمل تهیه نقشه کاداستر با استفاده از تصاویر ماهواره ای ۱۲۹.۵۴ KB
پیوست ۶-۲ دستورالعمل نقشه برداری زمینی ۵۰۸.۳۴ KB
پیوست ۶- دستورالعمل اجرایی و نظارتی تهیه نقشه کاداستر ۸۰.۸۶ KB
پیوست ۵- اسناد فنی- مالی ۵۵۶.۸۹ KB
پیوست ۵- اسناد ارزیابی کیفی ۳۵۹.۰۱ KB
پیوست ۶-۱ دستورالعمل فتوگرامتری ۱.۷۲ MB
پیوست ۳ نقشه پراکنش اراضی کشاورزی کشور ۷۸۱.۹۰  KB
پیوست ۲ مجموعه قوانین،مقررات، دستورالعملها، بخشنامه ها و آیین نامه های موجود مرتبط با کاداستر کشاورزی ۵۸.۱۴ KB
پیوست ۱- قانون جامع کاداستر و بخشنامه وزیر ۱۰۲۲.۹۳ KB

نوع عملیاتعنوان دستگاه استعلام دهندهعنوان استعلام
عنوان دستگاه تابعه استعلام
گیرنده

شرح استعلام
محتوای استعلام-فیلدهای اطلاعاتی
مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده یک
ادارات کل راه و شهرسازی استان
استعلام(اطلاعات
جغرافیایی)

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تعیین موقعیت عرصه محل اجرای طرح نسبت به محدوده و حریم شهر و
رعایت ضوابط طرح های کالبدی، منطقه ای و ناحیه ای مصوب شورای عالی
شهرسازی و معماری ایران

1
-موقعیت:داخل محدوده/داخل حریم/خارج از هردو یا حالتهای ترکیبی2-در صورت قرارگیری قسمت یا تمام در حریم در چه پهنهای
قرار دارد؟
3-آیا بر اساس ماده7قانون با طرح های بالادستی انطباق دارد یا خیر؟4-آیا با حریم راه تداخل دارد یا خیر؟ عنوان طرح-
مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون
طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا
شهرستان

استعلام(رعایت ضوابط
زیست محیطی)

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

ضوابط حفظ محیط زیست و تداوم تولید و سرمایه گذاری با توجه به روح
کلی قانون مبنی بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها

1
-آیا کلیه ضوابط زیست محیطی در آن رعایت شده و خارج از منطقه حفاظت شده قرار گرفته است؟2-در صورت نیاز به ارزیابی
زیستمحیطی، آیا سازمان حفاظت محیط زیست موافقت نموده است؟عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ،
شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

بنیاد مسکن استان

استعلام(موقعیت عرصه
محل اجرای طرح)

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تعیین موقعیت عرصه محل اجرای طرح نسبت به محدوده طرح هادی
مصوب روستایی

1
-در صورتیکه روستا طرح هادی مصوب دارد؛ چه مقدار از زمین داخل طرح هادی مصوب واقع است؟2-در صورتیکه روستا طرح هادی
ندارد؛ چه مقدار از زمین داخل محدوده روستا قرار گرفته است؟عنوان و گروه طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ،
شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

شرکت ملی گاز استان
اعلام نظر
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تأمین خدمات و رعایت حرائم قانونی

1
-آیا حریم لولهها و سایر تاسیسات انتقال و مدیریت گاز رعایت شده است؟عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ،
شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده یک

ادارات کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و
گردشگری استان

اعلام نظر

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

رعایت حرائم قانونی

1
-آیا حریم آثار باستانی و میراث فرهنگی و سایر نقاط حساس رعایت شده است؟عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل
استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

شرکت امور آب و برق منطقه ای
استعلام تامین آب و برق
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تامین آب و برق و اعلام حرائم قانونی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان
اعلام نظر
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

اعلام نظر موقعیت و رعایت حرائم قانونی و محل استقرار و صدور موافقت
اصولی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان
تایید مدارک ثبتی
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تائید مالکیت
تایید مالکیت یا اعتبار سند مالکیت
مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده یک
اداره کل حمل و نقل و پایانه هااعلام نظر
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

درخصوص موقعیت طرح مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و پایانه ها وصدور
موافقت اصولی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید

مجوز تغییر کاربری تبصره یک معاف از
عوارض/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

سازمان جهاد کشاورزی استان(مدیریت صنایع
کشاورزی)

اعلام نظر

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

درخصوص طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده یک

سازمان جهاد کشاورزی استان(معاونت بهبود
تولیدات گیاهی)

اعلام نظر

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

درخصوص طرحهای اتاق کارگری و نگهبانی و دیوارکشی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید

موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

سازمان جهاد کشاورزی استان(مدیریت امور
زیربنایی و مهندسی)

اعلام نظر

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

درخصوص طرحهای استخر ذخیره آب زراعی-جاده بین مزارع-ایستگاه
پمپاژ و تأسیسات آبرسانی

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید

مجوز تغییر کاربری تبصره یک مشمول
عوارض/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

سازمان جهاد کشاورزی استان(مدیریت
مکانیزاسیون)

اعلام نظر

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

درخصوص طرح احداث هانگار و احداث شرکت مکانیزاسیون

عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس
های پیرامون طرح-مساحت-نوع محصولات-ظرفیت تولید
نوع عملیاتعنوان دستگاه استعلام دهندهعنوان استعلام
عنوان دستگاه تابعه استعلام
گیرنده

شرح استعلام
محتوای استعلام-فیلدهای اطلاعاتی
مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان
استعلام
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تعیین نوع مالکیت اراضی

1
-آیا تمام زمین داخل مستثنیات اشخاص واقع شده یا بخشی از آن در اراضی ملی قرار گرفته؟عنوان طرح-مشخصات متقاضی-موقعیت
طرح شامل استان ، شهرستان، روستا، پلاک اصلی و فرعی-مختصات جغرافیایی کلیه ورتکس های پیرامون طرح-مساحت

مجوز تغییر کاربری تبصره یک ماده
یک/موافقتنامه تبصره چهار ماده یک

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
استعلام کیفیت خاک اراضی
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

داشتن یا نداشتن قابلیت زراعی خاک اراضی مورد درخواست

1
-خاک زمین دارای چه کلاسهایی است؟ این فرآیند نیازمند نقشه و اطلاعات توصیفی دقیق است لذا بهتر است به صورت محدوده به فیلد
نباشد

واگذاری و توسعه اراضی
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانتخصیص اراضی
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

اعلام نظر در خصوص امکان تخصیص اراضی

واگذاری و توسعه اراضی
شرکت سهامی آب منطقه ای
تامین آب مورد نیاز جهت
اجرای طرح

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

تامین منابع آبی مورد نیاز برای اجرای طرح
نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)-منبع و
میزان دبی آب قابل تامین

واگذاری و توسعه اراضی

دستگاههای اجرایی مختلف(گردشگری،صنعت و
معدن و....)

موافقت اصولی-جواز
تأسیس-پروانه بهره برداری

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

صدور جواز تاسیس و یا موافقت اصولی در مورد طرح های مربوطه-تائید
طرح مصوب,سایت پلان و برنامه زمانبندی اجرای طرح

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)(عرصه و
اعیان)-واگذاری بلامانع است/نیست

واگذاری و توسعه اراضی
اداره کل راه و شهرسازی
موقعیت عرضه-رعایت
حرایم-کارگروه امور
زیربنایی

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

وقوع عرصه مورد درخواست خارج از محدوده و حریم قانونی شهرها-
رعایت حریم قانونی راه ها با اراضی مورد درخواست-طرح موضوع در
کارگروه امور زیربنایی

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)-واگذاری
بلامانع است/نیست

واگذاری و توسعه اراضی

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و
گردشگری

صدور جواز تاسیس و یا
موافقت اصولی-موقعیت
عرصه-رعایت حرایم قانونی

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

وقوع عرصه مورد درخواست خارج از محوطه های ممنوعه تاریخی و
باستانی-رعایت حریم قانونی با اراضی مورد درخواست-صدور جواز
تاسیس و یا موافقت اصولی در مورد طرح های مربوطه

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)عرصه/اعیان-
میزان آب مورد نیاز/ظرفیت تولید/نوع محصولات-واگذاری بلامانع است/نیست

واگذاری و توسعه اراضی
اداره های گاز ،برق،مخابرات و....رعایت حرایم قانونی
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

عبور خطوط انتقال نیرو(گاز و نفت و...)از نزدیکی محدوده عرصه مورد
واگذاری مشخص شده

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)-واگذاری
بلامانع است/نیست

واگذاری و توسعه اراضی
حفاظت محیط زیستارزیابی محیط زیست
سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

رعایت شرایط زیست محیطی و بررسی اثرات زیست محیطی اجرای طرح-
عدم قرار گیری اراضی مورد واگذاری در مناطق ممنوعه

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)-لزوم ارائه
گزارش اثرات زیست محیطی/رعایت شروط لازم-واگذاری بلامانع است/نیست

واگذاری و توسعه اراضی

سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی
برق(ساتبا)

صدور جواز تاسیس(موافقت
اصولی)

سازمان امور اراضی(مدیریت
امور اراضی استان)

صدور جواز تاسیس(موافقت اصولی)برای احداث نیروگا های تجدیدپذیر

نام مجری:حقیقی/حقوقی-نوع طرح-مشخصات عرصه مورد نظر:پلاک اصلی/فرعی ، بخش، روستا، شهرستان-مساحت(هکتار)عرصه/اعیان-
میزان آب مورد نیاز/ظرفیت تولید/نوع محصولات

یکپارچگی و بهره وری اراضی

هیأت موضوع ماده
1قانون تعیین تکلیف وضعیت
ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی

درخواست صدور سند
اعیانی های احداثی روی
اراضی کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی(مدیریت
جهاد کشاورزی شهرستان)

درخواست صدور سند اعیانی های احداثی روی اراضی کشاورزی

درخواست متقاضی-استعلام هیات تعیین تکلیف وضعیت ثبتی-نقشه دقیق محل مورد نظر با مقیاس حداقل
1:2000و مختصاتUTM-تصویر
کارت ملی-کپی سند مالکیت، نسق زراعی یا سند بیع شرط(کشت موقت)-پاسخ استعلام ثبت(نامه مدیریت جهاد کشاورزی)

یکپارچگی و بهره وری اراضی

ادارات ثبت اسناد و املاک یا هیأت موضوع ماده
1
قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و
ساختمانهای فاقد سند رسمی

درخواست افراز اراضی
کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی(مدیریت
جهاد کشاورزی شهرستان)

درخواست افراز اراضی کشاورزی

درخواست متقاضی-استعلام هیات تعیین تکلیف وضعیت ثبتی-نقشه دقیق محل مورد نظر با مقیاس حداقل
1:2000و مختصاتUTM-تصویر
کارت ملی-کپی سند مالکیت، نسق زراعی یا سند بیع شرط(کشت موقت)-پاسخ استعلام ثبت(نامه مدیریت جهاد کشاورزی)-پاسخ استعلام
از منابع طبیعی-پاسخ استعلام از اداره محیط زیست

یکپارچگی و بهره وری اراضی

وزارت جهاد کشاورزی(مدیریت جهاد کشاورزی
شهرستان)

درخواست تجمیع اراضی
کشاورزی

سازمان ثبت اسناد و املاک
(ادارات ثبت اسناد و املاک
شهرستان)

درخواست تجمیع اراضی کشاورزی

درخواست متقاضی-طرح اجرایی-معرفی نامه مدیریت جهاد کشاورزی-نقشه تجمیعی زمین مورد نظر با مقیاس حداقل
1:2000و مختصات
UTM
-تصویر کارت ملی-کپی سند مالکیت یا نسق زراعی-تصویر سند تجمیعی صادر شده-اطلاعات سند تجمیعینوع عملیاتعنوان دستگاه استعلام دهندهعنوان استعلام
عنوان دستگاه تابعه استعلام
گیرنده

شرح استعلام
محتوای استعلام-فیلدهای اطلاعاتی
یکپارچگی و بهره وری اراضی

سازمان ثبت اسناد و املاک(ادارات ثبت اسناد و
املاک شهرستان)

درخواست تفکیک اراضی
کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی(مدیریت
جهاد کشاورزی شهرستان)

درخواست تفکیک اراضی کشاورزی

درخواست متقاضی-استعلام ثبت-نقشه دقیق زمین مورد نظر با مقیاس حداقل
1:2000و مختصاتUTM-تصویر کارت ملی-کپی سند
مالکیت-پاسخ استعلام ثبت(نامه مدیریت جهاد کشاورزی)-پاسخ استعلام از منابع طبیعی-پاسخ استعلام از اداره محیط زیست

یکپارچگی و بهره وری اراضی
دفاتر اسناد رسمی
درخواست نقل و انتقال
اراضی کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی(مدیریت
جهاد کشاورزی شهرستان)

درخواست نقل و انتقال اراضی کشاورزی

درخواست متقاضی-استعلام دفاتر اسناد رسمی-نقشه دقیق زمین مورد نظر با مقیاس حداقل
1:2000و مختصاتUTM-تصویر کارت ملی-
کپی سند مالکیت، نسق زراعی یا سند بیع شرط(کشت موقت)-پاسخ استعلام ثبت(نامه مدیریت جهاد کشاورزی)-پاسخ استعلام از منابع
طبیعی-پاسخ استعلام از اداره محیط زیست

قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۱۰.۱۸ MB
موافقتنامه تملکی طرح تامین تجهیزات ،ماشین آلات و ساختمانها ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۴ ۳۳۲.۱۷ KB
موافقت نامه تملکی ماده ۵ قانون حفظ کاربری۱۳۰۶۰۲۴۰۰۱ ۲۶۱.۵۷ KB
موافقتنامه ماده ۱۳ تملکی سال۹۹ ۲۴۸.۹۷ KB
موافقتنامه ۹۸ مبادله شده ماده ۱۳- طرح ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۳ ۴۳۷.۸۵ KB
موافقتنامه ماده ۵۴ – طرح ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۳ (سال ۱۳۹۸) ۳۶۸.۴۳ KB
موافقتنامه حدنگاری (کاداستر) ۳۰۹.۴۲ KB
موافقتنامه تملک دارایی ها ۳۲۱.۲۳ KB
موافقتنامه تامین تجهیزات و ساختمانها ۳۴۳.۶ KB
موافقت نامه هزینه ای ماده ۵ قانون حفظ کاربری سال ۹۴ ۴۷۶.۴۲ KB
.اصلاحیه ماده ۵ حفظ کاربری ۲۶-۵۳۰۰۰۰ ۹.۱۷ MB
۴۰۱۵۲۰۴۰ موافقت نامه مبادله شده ماده ۵ تملکی ۳۲۸.۵۶ KB
۱۳۰۶۰۲۴۰۰۱ تملکی ماده (۵) ۱.۳۳ MB
موافقت نامه تملکی ماده (۵) ۱۳۰۶۰۲۴۰۰۱ سال۹۷ ۳۵۴.۰۹ KB
اصلاحیه موافقت نامه کاداستر ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۱ سال۱۳۹۷ ۳۰۶.۹۱ KB
اصلاحیه موافقت نامه طرح تامین تجهیزات ۱۳۰۶۰۴۰۰۰۲ ۳۴۷.۸۳ KB
موافقت نامه مبادله ماده ۵۴ طرح ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۳ ۲۹۱.۹۸ KB
موافقتنامه تامین تجهیزات سال ۹۷ ۳۷۷.۷۱ KB
موافقت نامه تملکی ماده ۱۳ طرح ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۲ ۳۲۵.۰۸ KB
موافقت نامه کاداستر ۱۳۰۶۰۲۹۰۰۱ سال ۱۳۹۷ ۳۱۹.۰۶ KB
مجموعه برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ۲.۶۵ MB
قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۹۴-۱۳۹۰) ۴۰۰.۰۴ KB
آخرین اصلاحیه ۹۵ موافقت‌نامه کاداستر(۱۳۰۶۰۲)-حدنگاری و پایش اراضی کشاورزی ۲۳۲.۰۷ KB
قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور ۳.۶۱ MB
موافقتنامه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (اعتبار موضوع ۱۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی)- مصوب سال ۱۳۹۵ ۹۴۸.۸۷ KB
اعتبارموردنیازاجرای‌قانون‌اصلاح ماده(۳۳)قانون‌حفاظت‌وبهره‌‌برداری‌ازجنگلهاومراتع- مصوب‌سال۹۵ ۱.۶۴ MB
موافقتنامه‌ اعتبارات‌ تملک ‌دارایی‌های سرمایه‌ای (هزینه‌های ‌حفاظت ازاراضی‌ کشاورزی) مصوب‌ سال۹۵ ۱.۳۳ MB
موافقتنامه شماره (۳) فعالیتهای هزنیه (جاری) مصوب سال ۱۳۹۵- جزء ۱۴۷ ردیف ۵۳۰۰۰۰ ۱.۵۹ MB
موافقتنامه شماره (۲) فعالیتهای هزینه (جاری) مصوب سال ۱۳۹۵- جزء ۵۳ ردیف ۵۳۰۰۰۰ ۱.۶۲ MB
موافقتنامه شماره (۴) فعالیتهای هزینه (جاری) مصوب سال ۱۳۹۵ - جزء ۲۵ ردیف
<<   <  ۱  >   >>  
دستورالعمل افراز ۷۵۴.۳۶ KB
قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی ۴۹.۳۸ KB
حدنصاب های موضوع ماده یک قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی (مصوبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ هیات وزیران) ۷.۲۱ KB
آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۶ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها (مصوبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ هیات وزیران) ۳۴۱.۱۳ KB
دستورالعمل ماده (۱۲) آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۶ قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی ۴۰۱.۰۳ KB
بخشنامه مرتبط با قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی ۵۲۲.۴۶ KB
قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و رسمی ۸۰.۶۲ KB
لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ۱۰۱.۵۳ KB
متن تلفیق شده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها ۷۱.۰۶ KB

 سوالات استخدامی سازمان امور اراضی (جهت دانلود کلیک کنید*)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۱۶
مهناز افشاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی