سوالات هنر ارتباط موثر در محیط کار
زمان باقی مانده : 14:28
سوال1 : بر اساس اصول ارتباطات اداری مؤثر، اولین قدم قبل از شروع ارتباطات چیست؟
مشورت با دیگران
در نظر گرفتن محیط
شفافسازی ایدهها
توجه به لحن و زبان بدن
زمان باقی مانده : 14:3
سوال2 : کدام یک از موارد زیر به عنوان اولین و آخرین قانون گوش دادن مؤثر ذکر شده است؟
صبور بودن
آرام ماندن
دست کشیدن از صحبت کردن
پرسیدن سؤالات شفافکننده
زمان باقی مانده : 13:55
سوال3 : کدام یک از رفتارهای زیر در هنگام گوش دادن، باعث ایجاد فضایی امن برای بیان افکار بدون ترس از قضاوت میشود؟
قضاوت نکردن
ارائه راه حل
پرهیز از مجادله و انتقاد
پرسیدن سؤالات متعدد
**************
وال4 : کدام یک از موارد زیر نشاندهنده یک فلسفه مدیریتی محدودکننده است؟
تشویق به جریان آزاد اطلاعات
ایجاد سلسله مراتب سختگیرانه
پاسخدهی به بازخورد کارمندان
ارزشگذاری برای ارتباطات باز
************************
وال5 : کدام یک از موارد زیر یک "مانع محیطی" برای ارتباطات محسوب میشود؟
تعصب شخصی
سر و صدای محیط
تفاوتهای زبانی
تفاوت در تحصیلات
***************************
ل6 : کدام مورد یکی از نتایج ارتباطات مؤثر در محیط کار است؟
کاهش رضایت شغلی
کاهش بهرهوری
کاهش تعارضات
کاهش روحیه تیم
****************
وال7 : کدام یک از موارد زیر، در دسته موانع "فردی" ارتباطات قرار نمیگیرد؟
پیشداوریها
تفاوتهای فرهنگی
تفاوتهای تحصیلی
سلسله مراتب سازمانی
****************
وال8 : کدام مورد زیر جزو اصول اولیه گوش دادن مؤثر نیست؟
رو به روی گوینده نشستن
حفظ آرامش
ذهن باز داشتن
ارائه راه حل
***********
ال9 : کدام یک از اصول زیر، مربوط به بخش "پایداری ارتباطات" برای مدیران است؟
پیگیری مداوم
هماهنگی عمل با گفتار
ارائه ارزش به گیرنده
توجه به لحن کلام
********************
سوال10 : مهمترین مانع در ارتباطات سازمانی مؤثر چیست؟
موانع محیطی
کمبود همدلی
موانع اصطلاحات تخصصی
موانع سلسله مراتبی
************************
وال11 : «توجه به لحن، زبان بدن و انتخاب کلمات» به کدام بخش از اصول ارتباطات اداری مربوط میشود؟
برنامهریزی ارتباطات
ارائه ارتباطات
پایداری ارتباطات
مسئولیتهای گیرنده********
**********
وال12 : ارتباطات مؤثر باعث کدام یک از موارد زیر در سازمان میشود؟
کاهش رضایت شغلی
ایجاد روابط قوی
افزایش تعارض
کاهش بهرهوری
*****************
وال13 : کدام یک از موارد زیر جزء «مسئولیتهای گیرنده» در ارتباطات نیست؟
متوقف کردن صحبت
راحت گذاشتن گوینده
نشان دادن تمایل به گوش دادن
برنامهریزی برای ارتباطات
***********************
ال14 : کدام یک از موارد زیر جزو موانع رایج ارتباطات برای کارکنان دانشگاهی نیست؟
عدم گوش دادن فعال
تفاوتهای فرهنگی و زبانی
همکاری بیش از حد
موانع محیطی
*************************
زمان باقی مانده : 11:55
سوال15 : برای انتقال اطلاعات جامع در هنگام تحویل پروژهها بین شیفتها، چه ابزاری توصیه شده است؟
SBAR (وضعیت، سابقه، ارزیابی، توصیه)
ایمیلهای طولانی
پیامهای شفاهی
تماسهای تلفنی
***********************
ال16 : در تمرین گوش دادن فعال، پس از ۳ دقیقه صحبت کردن نفر اول، نفر دوم چه کاری باید انجام دهد؟
صحبتهای گفته شده را خلاصه کند
راهحل ارائه دهد
موضوع بحث را تغییر دهد
هیچ کاری انجام ندهد
*********************
ل17 : کدام یک از موارد زیر میتواند به کاهش واکنشهای تدافعی تا ۵۰٪ کمک کند؟
تمرکز بر رفتار خاص بدون قضاوت شخصی
قضاوت شخصی
انتقاد از شخصیت فرد
بیان احساسات
***********************
18 : در مدل بازخورد سه مرحلهای، «احساس» به چه معناست؟
بیان تأثیر عملکرد بر دیگران یا خود
بیان احساسات منفی
قضاوت کردن
انتقاد شخصی
**************
زمان باقی مانده : 11:19
سوال19 : یکی از راههای تقویت کار تیمی در مدیریت دانشگاهی چیست؟
ایجاد جریان اطلاعات باز بین بخشها
محدود کردن جریان اطلاعات بین بخشها
استفاده از لحن آمرانه
اجتناب از زبان محترمانه
****************
زمان باقی مانده : 11:12
سوال20 : در مدل بازخورد سه مرحلهای، کدام عبارت نمونهای از مرحله «مشاهده» است؟
«امروز گزارش بیمار ۱۰ دقیقه دیر تحویل داده شد.»
«من از دستت عصبانی هستم.»
«تو همیشه دیر میکنی.»
«تو آدم بیمسئولیتی هستی.»
*********